Spyya...

Haft en sköön kväll+natt måste jag säga! Vanessa somnade vid 21.30.. Jag och Johan har då kikat lite serie och sånt! Såå spännande avsnitt av Vampire Diarys!!! :) Gick och la oss rätt sent.. Hmm, Tror klockan var just efter 1.. Trodde jag skulle svimma nör Vanessa ville ha mat redan 5!! Sååå trött.. Men gick och sog på vattenkokaren, böt hennes blöja och sen matade jag henne.. Direkt hon hade ätit upp allt så vart hon såå trött så jag la ner henne i vaggan och hon somnade direkt.. Skööönt! Då gick jag och la mej igen.. Vaknade första gången av att telefonen ringde vid 9.30.. Det var mamma som lät så glad "Hej, vad gör du".. När jag sa att jag låg och sov så sa hon bara att jag skulle fortsätta med det och sen la hon på :P Sagt och gjort, jag somnade om rätt fort... Vaknade först 10.15 av att Vanessa knölade! Så jag har fått sova mycket idag! :)

Klev upp och gav henne mat och medan jag matade henne så ringde jag upp till mamma...

Jag-            Hej, Varför ringer du folk såå tidigt på morgonen för?!
Mamma -     Hej, Nämen nog tror man ju att småbarns föräldrar är vakna vid den tiden!

( Haha, Kanske ganska sant för de flesta, men jag passar ju alltid på att sova längre när hon somnar om på morgonen efter maten )

Jag-          Ville du nåt speciellt eller?
Mamma-    Jo, Jag hörde att jag ska vara barnvakt imorrn?
Jag-           Ahh, Om du inte redan hade andra planer?
Mamma-    Nädå..

Jo, Imorrn ska jag faktiskt lämna bort Vanessa för första gången.. Johan har ju varit hemma med henne tidigare men detta är första gången vi lämnar bort till en "barnvakt"!  Ska gå på bio med min svärmor :) "Hur många lingon finns det i världen" ska vi kika.. Alla som sett den säger ju att den är såå bra! Stina ska sova hos mej imorrn eftersom hon jobbar eftermiddag! Så när hon slutar går hon till mamma och är med Vanessa hon också ^^ Skönt att hon är med både sin mommo och moster, Då vet jag att hon är i trygga händer :) Då borde jag ju kunna slappna av och kika på filmen..(?) Jooodå! Det kommer gå så bra... Har ju faktiskt vart och jobbat en dag och lämnat henne hemma flera timmar.. Då gick det säkert 15 minuter mellan gångerna som jag tänkte "Undrar vad Vanessa gör".. Haha, Nädå inte riktigt så tätt men ni vet säkert hur jag menar.. 

Jag blir så less på Vanessas spyande heeeela tiden! När hon var liten kräktes hon ju i princip heela dagarna men det gick som över när hon blev större.. Då kräktes hon nån enstaka gång då och då.. Nu har hon börjat kräkas heeela dagarna igen! Vet inte vad tusan det kan bero på?! Visst hade det varit helt ok om hon spydde lite just efter hon ätit, men hon kan spy floder fast det är typ 2 timmar sen hon åt.. Skuuumt enligt mej iaf! En av hennes största spyor fick ju stackars Johanna rakt i knät när vi var på öppen lek! Skulle ge henne till Johanna för att jag skulle leta Vanessas napp och precis när hon ska ta tag i henne så får hon en spya över hela benet :P Aja, Johanna verkade ganska obrydd och torkade bort det och tog sen Vanessa så jag fick leta nappen :) Är det som är skönt med "barnmänniskor", Dom är ju som själv van vid spyor och sånt så det hör som till vardagen ^^

Men jag fattar inte.. Det är ju "helt normalt" att babysar spyr lite just efter maten.. Men Vanessa kan spy typ när det är dags för nästa måltid! Känns helskumt.. Vi har helt slutat "rapa" henne! Men det är flera veckor sen nu.. Direkt man satte upp henne på axeln och började skumpa så spydde hon upp i princip all mat hon just ätit.. Hon är bra på att rapa själv när hon sitter eller ligger! Är flera som hört hennes "manliga rapar" efter mat :D Haha, Nämen hon kan verkligen rapa högt denna damen...

Man känner sej inte vidare fräsch när man får spya på sej hela dagarna.. Orkar som inte direkt ha nå vidare fina kläder hemma då man vet att man kommer få spya på dom förr eller senare under dagen.. Så jag sitter i mina snygga mjukisar mest hela dagarna! ;P Aja, Är väl rätt skönt det också! Är väl bara gilla läget och hoppas att det slutar snart...

Åh, Glömde ju skriva att jag prövade ett par av mina jeans igår.. Trodde dom skulle bli för snäva men oj så fel jag hade.. Dom passade :D Gick ju ner alla mina gravidkilon första månaden typ men sen gick jag upp lite igen under den perioden jag hade så ont i såret! Kunde ju varken gå eller stå normalt på typ 2-3 veckor (hmm, eller var det längre) så satt eller låg bara under den perioden typ.. Usch vilken hemsk smärta det var!!! Nä, inte fan blir det nå fler barn här inte.. Vanessa är verkligen värd alla kilon och all smärta jag fått utstå, Men vill nog inte utsätta mej för det igen! Hade ju ont i typ 2 månader lite till och från, och då låg inte direkt min motivation högt! Bara soffsittande så.. Aja, Det ska vi snart ta tag i!!

Avslutar med 3 bilder.. Gamla men 3 av mina favoriter på pigan ^^

På detta kort "pratar" hon med den som står på sidan av vaggan.. Om jag inte minns fel så var det Stina! Med Stina pratas hon alltid såå himla mycket! Redan i magen så sparkade hon av hennes röst ^^


Ligger i soffan och chillar :)



Mammas <3



Kommentarer
Postat av: Linda

Om du föder naturligt så slipper du nog ha ont ;) Jag är inte avundsjuk på spyorna...

2011-04-19 @ 17:39:47
URL: http://Http://cookiedragon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback