Dag 1 - Presentera mej själv



Ann-Charlotte Blom
heter jag men kallas för Lotta utav alla.. Förutom posten dvs ;P Är 26 år gammal, Född 12 Augusti 1984 på gällivare lassarett! Föddes med kejsarsnitt då jag och syster Stina låg lite fel i magen...

Uppväxt i Malmberget och har bott med mamma, pappa och mina 2 systrar i samma hus hela uppväxten :) När jag var riktigt liten vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om..

Bäckskolan i Malmberget gick jag på från 1:an till 5:an.. När vi skulle börja 6:an fick vi börja på "storskolan" Gunilla :P Kommer ihåg att alla från vår klass sa "Dom där snobbarna ska vi aldrig börja umgås med".. Men så vart det inte riktigt :P Stor i orden kan man vara ibland verkar det som ;P

Träffade min dåvarande pojkvän när jag var hmm.. 16 måste det ha varit(?), Så länge sen nu så man kommer inte riktigt ihåg! Tänk att det redan är 10 år sen.. Helt sjukt vad tiden går fort... Vi träffades och vart tillsammans nångång där iaf.. Flyttade ihop när jag gick 1:a året på gymnasiet! Var ihop i nästan 6 år innan vi gick skiljda vägar! Bodde tillsammans ett bra tag efter det tog slut innan jag hittade en egen lägenhet.. Och det var såå skönt att få eget!

Jag packade mitt pick och pack och flyttade ut, Och det kändes så skönt! Vi var riktigt bra kompisar i början men det ändrades rejält mycket när han skaffade sej en ny tjej... Aja, Det är väl så livet fungerar! Men kändes ändå väldigt tråkigt eftersom vi hade spenderat så stor del av våra liv med varandra.. Brukar aldrig prata med varann nå mer och blir bara ett artigt "hej" typ när man ses...  Han har hus, hund och 2 jättesöta små barn med sin tjej nu så! Tråkigt att glida isär men man kan ju inte hålla kontakten hela livet när man "bara är varandras X"... Aja, Lifes Goes On så att säga! Vi hade våran tid och jag tror vi båda tyckte det var ganska skönt när jag äntligen fick min lägenhet så vi kunde gå åt varsitt håll...

Började jobba på Lindex år 05 tror jag.. Haha, Vilket minne man har :D Men åren har verkligen flygit fram... Fick några kortare vikariat i början och sen vart jag fastanställd! Har varit kvar där sen dess..

Träffade min nuvarande pojkvän/sambo Johan för 4 år sen måste det vara... Vi träffades ganska snabbt efter jag tagit min lägenhet! Så vart att han var mycket hos mej.. Var tillsammans typ 2 år och sen tog det slut.. Han fick egen lägenhet rätt så fort och flyttade in där! Vi var ifrån varandra i typ 5 månader och sen började vi umgås igen och efter det kom vi fram till att vi skulle försöka vara ett par igen :) Och än så länge fungerar det iaf :P Var mycket hemma hos han nu efter vi bestämde oss för att vara ett par igen och jag saknade faktiskt min lilla 1:a! Kom sen på att det är onödigt att stå och betala hyra för en lägenhet som aldrig används så hyrde ut den i 2:a hand! Men kändes ändå rätt jobbigt att vara där.. för det var ju som "hans"... Hans möbler och hans saker överallt.. Lite jobbigt att bo nånstans utan ens egna saker! Visst, Jag köpte saker eftersom men i princip var ju allt hans!

I April 2009 fick vi tillskott i vår familj då vi for iväg för att hämta hem Bobby! Att jag älskar den hunden, Har gjort det sen första dagen vi hämtade han och kommer nog alltid att göra det, vad för tok han än hittar på :P Mitt <3 Allt med han har varit så bra och lyckligare hund får man leeta efter.. Alltid glad i svansen åt allt och alla :) Det är verkligen en hund jag gör allt för... Mina deppiga dagar blir alltid bättre bara av att se han ^^



Sen flöt väl tiden mest bara på.. Samma lägenhet, Samma kille, Samma jobb mm....

I december 2010 fick vi ännu ett tillskott då vi bestämde oss för att ta hem lilla Texas! <3 Där har jag haft lite olika meningar från dag till dag, Men nog är han mitt lilla charmtroll när allt väl kommer till kritan! Är väl sånt man får räkna med att ta när man köper terrier :P Han och Bobby är så olika till både utseende och sättet! Texas skäller åt allt och alla medan Bobby vickar glatt på svansen.. Klart att valptiden är jobbig med alla hundar men, Med Texas har det varit jobbigt fast han har blivit "vuxen".. Aja, hoppas det går över.. Inomhus är han helt underbar att ha att göra med, förutom de kissfläckar vi hittat på sistone :P Är utomhus jag får spunk på han! skäller som en gaaaalning åt alla!!.. Men träning, Träning, Träning så ska vi nog lösa det!... 



Tiden flöt på som vanligt och i början på året (kommer inte ihåg datum) så fick vi veta att vi väntade tillskott igen! Denna gången var det en människobebis iaf :P



Då började jag känna att jag inte ville bo i Malmberget nå mer utan jag ville ha lägenhet i Gällivare! Sagt och gjort, Letade på TOP och gjorde intresse anmälan och vart placerad på 3:e plats i kön på en 3:a på hägern! Och den fick vi också!! Var sååå glad när hon ringde och sa att vi fick den :D Kändes så himla skönt att slippa Malmberget.. finns ju som inget kvar där nå mer.. Så nu på sistone har vi flyttat och donat.. Är väl till 80% klar men då min kära man inte har vart så engagerad så har det verkligen inte tagit fort att få färdigt! Står kartonger ännu ouppackade och sånt men! ska försöka ta itu med dom här i dagarna...

Och idag är jag i vecka 36+2 så om mindre än 1 månad (förhoppningsvis) har vi våran bebis i armarna ^^ Sen kan jag gärna pausa tiden lite så man hinner leva lite.. Känns som att alla år från när man var typ 16 bara har sprungit iväg!!

Aja, det var min presentation av mej själv.. Säkert glömt en massa saker på livets gång men tror jag fått med det viktigaste iaf :)






Kommentarer
Postat av: Anonym

vet du att det läskiga är att sen man får sin bebis så går tiden ÄNNU fortare. man tror inte det är möjligt och jag känner mig som en gamling för man känner verkligen att man inte hinner med och att de känns som igår han kom ut... och nu är han snart 4 månader. Jisses! Man blir precis som sina föräldrar :) För när man var yngre suckade man bara åt alla vuxna som tyckte att man växte ikapp dem och idag tycker man likadant själv :) Kom förbi i morgon! Acke ska på hockey vid 14 så då är jag ändå ensam :)

2010-11-19 @ 19:01:13
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback