Slagsmål!

Hundarna har börjat bråka så mycket på sistone.... Tidigare har dom rykt ihop och sen lika fort bara slutat!,, Men nu de senaste dagarna måste man dra isär dom. Obehagligt som tusan!!

Igår låg vi på kvällen och kikade film.. Johan låg ner och jag satt i hans knäveck eller hur jag ska förklara :P Jag hade mitt ena ben mellan hans då det var det enda sättet jag kunde sitta bekvämt på.. Så vi var rätt inlindade i varandra.. Båda hundarna låg breve våra fötter! Texas hade ett ben och Bobby låg bara där breve.. Mitt i allt hör vi bara att dom ryker ihop och jag ropar att dom ska sluta..

Men då vi satt som vi gjorde hade jag liite svårt att komma dit fort! Johan flög upp och drog isär dom! Vi platsade dom på varsin bädd och där fick dom ligga tills vår film var slut! När vår film var slut typ 30 min senare så var det matdags för hundarna så jag sa "varsågod" att dom fick gå bort från sina bäddar... Då såg jag att Bobby hade blod i ansiktet...

Jag trodde bara det var ett litet skrapsår eller nå men när Johan tittade så såg han att det var ganska djupt.. Sen när jag stod inne på toaletten och rengjorde det jacket så hittade jag 2 små sår under hakan på han också! Usch! Det gjorde ont i mitt <3 av att se han så... Rengjorde såren och sen var det matdags och promenad för dom..

När vi kom in kollade jag igenom Texas.. Lite svårare att se på han eftersom han är svart på ena sidan av ansiktet! Men hittade inget i ansiktet eller på halsen så han verkar ha klarat sej!

Uscha! Hatar när dom ska bråkas.. Förut har jag bara helt utan funderingar sagt åt dom så har dom slutat.. Men de senaste dagarna verkar det som att dom slåss på blodigt allvar!! Lite läskigt..... Aja, Ska kika till hur Bobbys sår verkar idag.. Blir väl iaf att ringa veterinären imorrn och kolla va dom säger... Är det så djupt som vi trodde igår så lär det nog behövas nåt stygn.. Men ska kika nu när det fått vila över natten! Igår var det så uppsvällt så var lite svårt att se tydligt...





----------

Måste ju berätta om min morgon också! Vaknade av att dörrklockan ringde! Var såå trött och kikade vad klockan var.. 06.02.. Började fundera vem som kommer vid denna tiden och kom fram till att det måste vara Johan som glömt nåt... Drog snabbt på mej morgonrocken och gick fram till kikhålet och kollade ut.. då såg jag en kille med arbetskläder.. Jag som var nyvaken och trött tänkte direkt att det måste antingen ha hänt nåt i huset eller så var det från TOP om nåt annat eller nåt liknande.. Så jag öppnade ju dörren!!

Killen: Hej, Vad gör du?
Jag: Inte så mycket, Ligger och sover...
Killen: Jaha, Jag tänkte om jag kan få en tjänst av dej?
Jag: (Ganska fundersam och lite smårädd) Mjaa, Vad är det du vill?
Killen: Har du en kopp te eller kaffe jag kan få? Jag har sovit utanför brandstation så jag fryser så mycket
Jag: Jag kan gå och värma lite te åt dej...

Då var jag på väg att stänga dörren, Men då var han snabbt där med hans hand och stoppade mej... Då kände jag paniken!!! Hade inte alls varit lika läskigt om Johan hade vart hemma... Han tog bort handen igen och började surra om nåt.. Då fick jag snabbt fram "Jag går och kokar lite vatten åt dej" och sen smällde jag igen dörren och låste den!!! Kändes såååååå skönt :D Inte nu för att han såg direkt farlig ut eller nåt men.. Var ändå obehagligt nr jag var ensam hemma och det enda jag hade på mej var en morgonrock...

Han stod här utanför och plingade och bankade på dörren i typ 20 minuter och sen försvann han.. Usch! Såna här gånger hade det varit skönt om mina hundar hade varit 2 hundar av nån större modell.. Skönt och tryggt att ha dom breve sej när man öppnar dörren såna gånger :P Tror ju inte han hade försökt sätta in handen och stoppa mej från att stänga dörren då iaf.. Vilket område man flyttat till.. I Malmberget hade då nåt sånt här garanterat aldrig hänt :P

Aja, ska gå och ta hand om Bobby nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var nått flum i fristadsjacka som plinga på här alldeles nyss och ville låna toa.. acke sa nej och smällde igen dörren :) undra om de är samma dåre?

2010-11-21 @ 18:09:41
URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: johanna

de finns då människor av alla dess slag :p hurru, nu börjar de dra ihop sig, snart är du mamma! =)

2010-11-21 @ 21:55:27
URL: http://kukensvrede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback