Ingen bra dag...

Igår var ingen bra dag alls!!!

Vaknade rätt sent... Satte mej framför tv:n och glodde ett tag.. Diskade och plockade ihop lite efter ett tag! Var myycket disk så stod där ett tag.. Sen när jag skulle gå in i vardagsrummet så började jag känna att det gjorde ooont i ryggen.. Satte mej i soffan och hann väl sitta där typ 5 minuter! Börhade göra ont så nå fruktansvärt!!! Gick och la mej i sängen i hopp om att det skulle släppa...

Då det inte fungerade satte jag mej framför datan.. Sa till Johan också att jag hade ont!.. Tänkte det kanske hjälper om jag får sitta rak i ryggen då!.. Då gick det onda bort och jag trodde att jag hade fått ont för att jag hade ansträngt mej lite för mycket eller nå!

Satt vid datan ett tag och kände efetr ett tag hur smärtan började krypa tillbaka! Gick och la mej i soffan och kved ett tag men gick ganska snabbt till sängen igen! Nu gjorde det riktigt ONT! Fick liite panik och visste inte hur jag skulle ligga, eller om jag skulle sitta..

Min första tanke var ju att förlossningen hade startat eller nå..Inte så lätt att veta när man aldrig vart me om det :P

Låg där och hade ont och insåg att jag inte kommer palla det så länge till så jag ropade på Johan att han skulle komma!!! Han kom in i sovrummet och tittade på mej när jag låg där och kved! Kikade upp på han med tårar i ögonen och sa att jag tror jag skulle dö eller nåt liknande :P Han sa "Kanske det är bäst vi ringer in".. Så han ringde och pratade med en barnmorska som tyckte vi skulle komma in så fort jag kände att jag orkade gå! När han hade pratat klart me henne sa han "När du är redo så far vi in".. Jag fick paniiik då jag trodde han menade redo att föda barn eller nå :P Hehe

Hoppade in i bilen efter ett litet tag när smärtan avtog!.. Satt på lassa från typ 15(?) och kom hem just före 20 tror jag klockan var.. Har faktiskt ingensomhelst tidsuppfattning..

Dom tog iaf prover och kikade massor... Sen kom dom fram till att jag har haft en urinägsinfektion som "spridit" sej till njuren.. så det är en infektion där också! Och det förklarade ju varför jag har ont vart jag har...  Usch! Var verkligen hemskt... Så fick recept på nå piller jag ska äta i 10 dagar.. Fick 3 av läkaren! 1 tog jag där, 1 tog jag senare på kvällen och 1 har jag ätit imorse.. Och nu idag ska jag gå och hämta ut resten!...

Hade Johan jobbat eftermiddag igår vet jag ärligt talat inte vad jag hade gjort när jag fick så där ont! Han var verkligen bra när det väl kom till kritan :) För nog tror jag han också trodde det var bebis på g ;P Och ändå höll han sej rätt lugn och sansad ^^ Masserade min rygg när det gjorde som mest ont osv.. Min Pärla :) <3

Blev sjukskriven 1 vecka också! Känns skönt att slippa behöva tänka på jobbet iaf.. Gå hemma och försöka bli frisk istället!! Visst att man kan sjukskriva sej själv 1 vecka, Men på nåt vis känns det mer "seriöst" att vara hemma på doktorns order ^^

Aja, Ska lägga mej i soffan nu igen...

Kommentarer
Postat av: Stina

Tyckte ju att du lät helt död när jag ringde dig där vid 12 snåret igår... Berättade till och me åt Janne hur du hade låtit, så när telefonen ringde sen och jag såg att det var du trodde nästan jag oxå att det var bebisen som var på G =)

2010-11-29 @ 13:43:16
Postat av: Lotta

Säger ju att jag inte har nån tidsuppfattning :D Hehe men då började det ju redan då...

2010-11-29 @ 18:26:04
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback