Jesper 5 år!

Idag fyller systersonen Jesper hela 5 år.. Gud så fort tiden går!!! (snodde lite bilder från Lindas hemsida)...









Ska fara dit vid 15.00 och gratta.. Har haft såå svårt att köpa nån liten grej till han så fick bara bli en väldigt liten sak... En spindelmannen plånbok :)

Trodde jag skulle dö för nån dag sen när jag var ut me vovvarna.. Skulle bara ut en snabbis så satte på mej täckbyxorna och drog på skorna på mina bara fötter.. Orkade inte sätta på sockar för att bara gå här just utanför och snabbrasta dom... Gick på vårat vanliga ställe och hundarna sprang omkring.. Såg att Bobby var på väg ner på sidan av en sluttning så ropade på han men det var för sent... Han halkade ner och Texas som är så nyfiken hoppade med!... Ropade på Bobby men ingen kom. Jag trodde dom hade sprungit ner så jag gick närmare för att se över kanten.. Då ser jag att båda 2 har fastnat i snön! Var ju bara för mej att plumsa i typ 1 meter hög snö och dra upp båda hundarna.. Lite lättare att få upp Texas då han började åla sej mot mej när jag sträckte dit händerna.. Bobby hade som fastnat lite längre bort...

Fick iaf tag i Bobby och slängde upp han. Och jag kan säga att jag inte var glad när jag kom upp därifrån och insåg att jag hade snö i hela skorna.. Jätteskönt utan sockar! Trodde fan jag skulle svimma! Vart helt kallsvettig och kunde knappt röra mej framåt... Så det tog ett tag att komma in :P Aja väl inne gick det över ganska snabbt.. Men jag trodde helt seriöst att jag skulle svimma där ute!!! Sååå ont i fötterna!

Nu har jag lite bättre förståelse för Bobby när han piper och klagar att det är kallt ute :P

Hundarna rök ihop i förrgår också! Jag vart såå rädd! Har ju märkt att Texas är sur mot Bobby när dom har vart ensam hemma och mankommer hem. Då vill Texas få ALL uppmärksamhet och blir skitsur direkt Bobby kommer i närheten och vill få lite kärlek han me!! I förrgår så vart han helt hysterisk när jag kom hem från jobbet.. Skrek rätt ut så fort jag kom innan för dörren... Aja det gör han alltid när man kommer hem, Men detta var helt otroligt.. Han vägrade sluta pipa helt enkelt... Lät han stå och pipa i ungefär 3 minuter men det var bara värre så jag gick till köket och tog upp han i famnen. Har börjat försöka med att när han blir exalterad att vi lyfter helt enkelt upp han och låter han inte gå förren han blir tyst och lugn... Verkar som att det ger resultat iaf! (kommer till det sen)

Satte mej på golvet i hallen för att Bobby tyckte inte han hade hälsat klart :P Då borjar Texas morra som en tok och hugga efter Bobby! Jag har sett folk som sätter ner hundar på rygg när dom blir för exalterade så jag prövade det.. La Texas ner mot golvet på rygg och lät han ligga där ett tag. Kändes liite hemskt men! Kändes som att han höll på å bli lung... Då kom Johan å hans kompis hem.. Då vart Texas precis lika ivrig som när jag kom hem för ett par minuter sen... Lät han hälsa snabbt när han slutade pipa för typ en sekund :P
Sen lät jag han ligga på golvet för att få bort hans hyperpipande!.. .Då gick Bobby förbi hans ansikte och nosade lite och då Hugger Texas tag i kinden på han!! Fick paniiik när jag insåg att han inte tänkte släppa! Försökte försiktigt ta på Texas mun och se om han släppte men det ville han inte.. Och ett rejält tag hade han!

Bobby som är så snäll bara stod där.. Tror inte han riktigt fattade vad som hände :) Ropade på Johan och när Johan kom och sa till Texas så släppte han!

Lite obehagligt med sånt där.. Är inte van då Bobby aldrig har vart sur eller grinig mot andra hundar! Han är världens gladaste vovve med allt och alla! Bobby fick ett märke på kinden som började blöda men inte nåt allvarligt direkt.. Texas har ju sina valptänder ännu så kan ju inte direkt göra nån stor skada på Bobby.. Men Texas blir ju stor han också nångång! Så jag håller alla tummar och tår att Bobby börjar tuffa till sej och säger ifrån!!!! Enda han fortfarande håller på med är att han morrar när Texas kommer för nära hans ben eller liknande.. Men hade vart skönt om han hade sagt ifrån lite tydligare! Tror det behövs för att Texas ska förstå att det är Bobby som bestämmer!!! Aja fortsätter Texas vara som han är nu så blir det att kastrera han i ganska tidig ålder.. Då kanske man får bort lite av hans tuffa attityd iaf!


Ja, Sen har det väl inte hänt så mycket mer som jag kan komma på och som jag vill skriva här så.. Ska väl avrunda här så folk orkar läsa! :P Hoppas ni har haft en trevlig helg allihopa!

*10000  PuZzar och kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar /Lotta*


Kommentarer
Postat av: Tessi

Jag rekommenderar starkt att kastrera om du inte har tänkt avla på Texas och gör de så tidigt du kan... Atlas har blivit 100 gånger bättre sen vi kastrerade han... mycket, mycket lugnare och inte alls så PÅ alla hundar som han var innan.... :)

2010-01-24 @ 16:07:30
Postat av: Lotta

Nä han tror jag inte vi har tänkt avla på.. Inte som han beter sej nu iaf :P Ska vänta nån månad och se.. Men ska vi kastrera han ska det vara innan han är 6-7 månader

2010-01-26 @ 08:58:00
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback