Stör mej...

Usch.. Bara tanken på förlossningen får mej att nå dåligt känner jag!! Vill INTE!!!...

Det som stör mej är att hade det varit män som skulle vara gravid och föda barn så hade dom säkert helt själva fått bestämma hur det skulle gå till!!...

Jag är väl inte rädd för själva "förlossningen" så... Är mest rädd för värkarna innan man får börja ta nån smärtlindring! Svårt att förklara! Men känns verkligen som att min rädsla börjar bli lite panik nu.. Kanske inte så konstigt när det är såå nära inpå nu...

Ska iaf till min barnmorska imorrn så ska prata med henne! Kanske man har tur att få prata med en läkare.. Eller så får man till svar att man väntat för länge med att prata om det... Får se! Är ju bara 1 vecka kvar nu så.. Kanske inte finns tid att boka in en läkartid för att se va dom tycker om saken!

Det enda jag verkligen hoppas på nu är att jag är för "trång".. Att röntgenbilderna har visat det.. Då hade jag sluppit all min oro och hade kunnat koncentrera mej mer på det lilla liv som finns i mej... Det hade verkligen gjort min dag! Men tror tyvärr inte jag har sån "tur"...

Aja, måste jag nu föda vanligt så har jag ju alla odds med mej.. Har mätt så vi vet att den ska kunna komma ut.. Har läst igenom vilka smärtlindringar det finns osv.. Har även sagt till Johan lite saker jag villatt han ska göra när vi far in! Han ska säga vad jag vill ha för smärtlindring direkt och säger jag åt han att jag inte orkar, Så orkar jag verkligen inte nå mer.. Känns tryggt att jag åtminstone kommer ha han där med mej!

Men jag vill verkligen inte!!! Alla som säger "Nog kommer det gå bra, Smärtan går över direkt barnet är ute, Det är en sån fantastisk känsla" osv osv osv.. Det är ju lätt att säga när man är "färdig".. Men vad tusan ska man tänka på när man ligger där med all smärta?!?! USCH!

Så nu håller jag tummarna på ett snabbt och bra svar från röntgen... Och jag hoppas att min barnmorska tar mej på allvar när jag kommer dit imorrn.. Kanske man ska fälla en tår eller 2 så hon fattar att man är seriös med rädslan?!.. ;P

Aja, ska sluta klaga nu...


Kommentarer
Postat av: johanna

men en tjej jag är bekant med fick barn i september och hon fick kejsarsnitt pga att hon inte ville föda vaginalt. Först nekade dem henne men efter många om och men och många turer så fick hon sin vilja igenom, hon gav sig verkligen inte med det. Men hur det än blir så kommer du snart att ha ditt barn hos dig och det är en cool känsla :) lycka till=)

2010-12-07 @ 17:59:58
URL: http://kukensvrede.blogg.se/
Postat av: Tessi

Jag LIDER med dig! Vet exakt hur du känner.. Och de är trist att inte kunna njuta fullt ut av graviditeten... :( Men ett lycka till får du! ;) Kram!

2010-12-07 @ 18:34:38
Postat av: Anonym

hojja vad hemskt att vara sådär rädd som du är... finns ju inget man kan säga heller men jag gick då in med iställningen att få ALL smärtlindring som dem kan ge och tack vare att man är helt borta så överlever man! Lustgasen var Guld värd!

2010-12-07 @ 21:47:57
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback