Orolig...

Usch vad min lilleman är dålig i magen :/

Igårkväll vid 22 kom Texas in i datarummet och började pipa.. Förstod först inte vad det handlade om då han verkligen aldrig brukar visa när han vill ut! Fattade ganska snabbt att det var nåt som inte stämde när han bara fortsatte pipa och vanka omkring.. Klädde på mej och gick ut me hundarna! Kan säga att han inte tog många steg utanför dörren innan han bajsade!.. Stackarn! Sen efter det var jag ut me han typ 4 ggr till.. sista gången vid 03.30!

Aja, skönt att han sa till så man slapp torka upp sånt inomhus, Det vet jag inte om jag hade klarat av!

Imorse vaknade jag 09.50.. Klädde på mej och släppte ut hundarna från buren.. Gick in i köket och började hälla upp mat i skålen! Såg att Texas var orolig och mitt i allt så hör jag bara "splash".. Fin pöl på golvet och en skamsen Texas! Aja, Inget att göra åt.. Satte ner matskålarna och sen gick jag ut.. Väl här ute så bajsade han direkt vi kom ut från porten.. Inte så fräscht men jag hann som inte dra undan han innan han satte sej ner...

Kom massa blod nu när han bajsade.. Usch! Vart livrädd.. Gick en stund här ute och han satte sej ner och bajsade 3 ggr.. Det mesta som kom var blod... När jag kom in och kikade i rumpan på han så hade det runnit ut blod på han så jag behövde torka av han... Då kände jag paniiiiken!

Ringde till Johan och sen till Linda för att kolla va jourveterinären har för nummer... Tror Linda kommer lessna på mina samtal till henne om hundarna snart ;P

Ringde dit och fick till svar att det är nog bara en "vanlig magsjuka" och att det inte ska vara nån fara.. Hon sa att det är många som ringer om sånt bara för att det ser obehagligt ut, Men i själva verket är det ingen fara alls! Så idag ska Texas inte äta nåt mer och imorrn ska han börja äta risavkok... Om vi märker av att han blir jätteslö så skulle vi ringa in igen men annars skulle vi bara avvakta! Och hade det kunnat vara nåt allvarligt tror jag inte hon hade sagt så över telefonen... Då hade hon nog viljat att vi kom in känns det som!

Nu känns det lite bättre när man har fått höra att det inte är nåt allvarligt! Hoppas bara min lilleman börjar må bra snart igen! <3





Kommentarer
Postat av: Anonym

Prova koka lite Torsk till honom det brukar vara bra när dom är dålig i magen

2010-12-03 @ 15:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback