Dag 12 - I min handväska

Hmm Har varit lite dålig på att använda väska på senaste tiden.. Men försöker väl skriva ner vad
jag brukar ha i den :)

-Lypsyl
-Telefon
-Bajspåsar
-Nycklar
-Pass
-Börs
-Toy
-Läppglans

Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek.
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Min bästa vän.
Dag 8 – Ett ögonblick.
Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första. 
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats. 
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

-----------------------------------------------------------------------

Klivit upp just efter 10 idag.. Gjorde iordning frukost bestående av 2 mackor och en stor kopp te! Brukar aldrig äta just efter jag vaknat.. Men började må såå illa när jag tog medicinen på tom mage igår! Så lika bra att äta nåt så man slipper det... Kikade Våra bästa år och sen gav jag hundarna mat och gick ut me dom..

Träffade nåt pucko här ute med en stoor hund! Såg ut som en vit schäfer fast mycket "större" i pälsen. jag kallade in mina och kopplade dom.. Drog in flexikopplena till max och fortsatte gå framåt! När vi var ungefär jämsides så stannade jag i väntan på att han skulle gå förbi med sin hund! Men tror ni han orkade hålla emot när den pustade och frustade och skulle fram till mina?!?! Jävla idiot! Jag hoppade snabbt bakom han och slet med mej mina hundar... Fan, Sånt är ju farligt! Kan man inte hålla i hunden kan man väl ta den på promenader vart det är liite mindre hundar än här bakom!!!! Usch! Mina var typ lika stor som den hundens huvud så kändes lite läskigt...

Var en kvinna som såg oss och hon såg också rätt chockad ut och sa nåt i stil med "Det där såg ju tryggt ut"... Nä, vissa människor borde inte ha hund.. Det kan ju hända att denna mannen var hundvakt eller nåt, Men kändes ändå inge roligt att se att han inte kunde hålla styr på hunden! Hade jag inte hoppat bort hade den ju varit framme vid mej på nolltid... Inte vet jag heller om den var elak, Men den såg då inte vidare snäll ut iaf :P

Kom in och fixade till mej lite... Sen vid 12-snåret kom Johan hem! Vi kikade lite tv och sen for vi till lassa! Hade tid bokat klockan 12.30.. när vi kom dit var väl klockan typ 12.20 och då möttes vi av en lapp "Ute på Lunch, Var vänlig sitt ner och vänta".. Vi satte oss och väntade och hann väl sitta där typ 5 minuter innan det kom en kvinna till receptionen... Jag sa vad jag hette och att vi hade en tid 12.30.. Då kläcker hon ur sej "Jo, Det här är ju mitt i lunchtider så vi får se hur länge ni får vänta! Han kanske har gått iväg på lunch han också"...

Hmm.. Har dom tider inbokat kanske dom måste skjuta på sin lunch!? Eller säga att ingen får boka in nåt mellan en viss tid på dagen... Skumt! Aja, Satt iaf och väntade! Kom väl in till han just efter 13...

När vi kom in dit så frågade han mej hur ryggen kändes.. Var samma läkare jag träffade i söndags när jag for in med min onda rygg! Sa att det kändes lite bättre men att jag ännu har haft ont ememmanåt! Då tyckte han att vi skulle ta en röntgen på njuren för att kolla vad som händer... Så får väl ett samtal om tid och sånt till det nu i dagarna! Han sa också att vi samtidigt kunde ta en bäckenbottensmätning på mej.. Då slipper jag oroa mej över att babysen är för stor :P

Innan han började med ultraljudet sa jag att vi inte visste vad bebisen har för kön och lät säkert lite nervös eller nå när jag sa "Visst inte kommer vi kunna urskilja vad det är för kön om vi tittar".. tror han tyckte det var en lite dum fråga men han svarade typ "Nädå, Det är inte så stor chans för det" :P Aja, Bättre att fråga tyckte jag! Då säger han: Ni vill inte veta vad det är för kön? Är ju så kort tid kvar så spelar väl ingen större roll?...

Jag tänkte inte mer på det och låg mest och kikade när han kikade runt i magen :) Efter alla mått och sånt var tagna satte han sej vid datan och blippade.. Han sa att bebisen väger ungefär 3 kilo nu och att den kommer väga max 3600 när den är "färdig"! Jag som vart lite nyfiken om han hade sett könet frågade lite fint "Såg du vad det var för kön på bebisen".. Men fick till svar att det hade varit svårt att se.. Aja, Som jag sa till Johan: Har vi väntat 8 månader kan vi gott vänta 2 veckor till på att se va det är ^^ Men nog börjar man bli nyyyyfiken nu!!!  Aja, Skönt att veta att det inte är nå monsterbebis iaf :) Och sköönt med mätningen av bäckenet!!! Då borde jag ju känna mej trygg och veta att det ska gå! Eller ja, Nåt annat kan ju gå fel, Men det känns som en stor lättnad nu...

Efter vi var klar där for vi på ICA och köpte lite saker.. När vi kom hem gjorde jag mej milkshake som jag varit sååå sugen på sen jag och Stina började prata om det för nån kväll sen :) Hade i Glass, Mjölk, Grädde, Bananer och Kakao! Vart sååå himla gott!!!!! Mmmmm

Sen har jag bara degat framför datan typ.. gick och vilade vid 15.. Var såå trött och somnade nog direkt jag la mej i soffan! Vovvarna verkade uppskatta att få ligga nära och mysas ett tag dom också ^^

Vaknade vid 17.30 och då gick jag ut me hundarna på en runda... Nu ska jag försöka få i mej lite mat så jag kan ta mitt piller!... Vart liite längre inlägg än jag trodde men hoppas ni orkat läsa ända hit ner :)

Tjings

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback