Uscha

Min förlossningsrädsla börjar krypa tillbaka!!.. I början var jag helt inställd på att försöka få kejsarsnitt.. Men efter mycket läsande och saker som andra sagt så hade jag som släppt tanken på det!.. för jag menar, En kvinna som kan bli gravid är väl ändå skapt för att kunna få ut babysen också? :) Så har mitt resonemang varit de senaste veckorna.. det har som sakta börjat sjunka in att jag faktiskt ska föda vanligt... Men usch! När man sen börjar tänka efter så är det så hemskt att bara tänka tanken på att klämma ut en babys den "vanliga vägen"...

Alla säger alltid att "smärtan är värt det sen när babysen kommer", "Man glömmer bort det så småningom"... Men vad ska man tänka på när man ligger där med värkar och ett barn på väg ut?! Åhhh... Jobbigt!! Man borde vara född till kille, då slipper man tänka på allt allvarligt som händer när man ska bli förälder :P Ganska mysigt att vara gravid med sparkar osv.. Men att gå upp i vikt, Må illa och föda ett barn hade jag kunnat vara utan :P Aja det löser sej nog.. Bara jag får gå på mitt tillväxtultraljud som jag har bett om så kanske mina nerver lugnar sej lite iaf!

Fick brev från försäkringskassan idag... Öppnade den med spänning då jag trodde det var beslutet på min överklagan... Men i brevet stod det:

"Försäkringskassan har tagit emot din begäran om omprövning av beslutet om havandeskapspenning daterat 2010-08-05. Det kommer att ta cirka 3 veckor innan omprövningen är klar och du kommer att få ett beslut. Det tidigare beslutet gäller tills dess att det eventuellt ändras av försäkringskassan." Åhhhhh, Ännu mera väntan!! blir galen...

Skrivit papprena på min lägenhet idag... Så om pengarna för lägenheten + hyran för september kommer in på mitt konto så lämnar jag nycklarna till henne imorrn och postar kontraktet! Skönt att få det bortgjort!!...

Kommentarer
Postat av: Linda Lindborg

Du ska inte gå och oroa dig för förlossningen i onödan,jag har fått fram 2 barn.Fats ska erkänna att med första var de lite siså där med men de gick bra.Be att få ligga i bubbel badet när de börjar vara dax de lindrar smärtan.Jag har bvara använt mig av de och lustgas.Du ska se att de kommer gå jätte bra,sen har ni ju nära till bb mot för vad jag hade.Fast med wilmer åkte vi ju in några dagar före.Åkte med mamma ner onsdag och fredag kväll födde han.SÅ tänk positivt ist.......

2010-08-31 @ 19:49:48
Postat av: Linda

Håller med andra Linda, det är inte farligt. Jag födde ju utan bedövning ;) Men jag var oxå livrädd i början av graviditeten å sen gick det gradvis över.

Kram

2010-08-31 @ 21:29:17
URL: http://www.cookiedragon.net
Postat av: tessi

och jag fick snitt och de är jag glad över :)

2010-08-31 @ 23:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback