Usch

Trist och grått väder ute... Triiist! Aja jobbar ändå hela dagen från 9-18.15 så gör inte så mycket!

Gick och la mej just före 12 igår men låg vaken till just före 1.. Jobbigt när man bara vrider och vänder på sej! Imorse när jag vaknade var jag sååå trött att jag behövde snooza en gång :P Och var ganska länge sen det hände så vitt jag kommer ihåg iaf...

Idag efter jobbet blir det nog bara att ta det lugnt.. Vara hemma med mina småttingar! Kanske far och tigger lite mat av mamma å pappa innan :P Såå tråkigt när Johan jobbar eftermiddag! Slutar ju först 00... Bättre förut när han iaf slutade klockan 22!!..

Fick med mej lunchlåda av mamma igår iaf.. sköönt att slippa stressa över på Domus på rasten! Korvstroganoff, ris och grönsaker.. *smaskigt* Dom hade som vanligt nå rester i kylen så hon frågade om jag ville ha med det!

När ska man själv bli "vuxen" och alltid ha massa mat hemma... Och alltid ha ingredienser till allt man kan tänkas laga och baka..?! Aja det kommer väl med åren får jag hoppas! Själv tycker jag det är så förbaskad tråkigt att laga mat.. Men det kanske är öfr att man aldrig gör det, Och dom få gångerna det händer måste man kolla på recept.. Lättare att vara som alla mammor.. Bara ta fram allt man behöver och börja laga utan recept :) Aja, Övning ger säkert färdighet.. Tycker det är såå skönt att ha med lunchlåda till jobbet så man slipper den där äckliga jäkla micromaten.. Eller finns faktiskt vissa som är riktigt goda! Men man lessnar som på dom i längden... När jag blir hemma sen i Oktober (förhoppningsvis på heltid) kanske det är dags att börja lära sej att kocka! Hade då vart skönt att kunna laga några olika rätter utan recept och på saker man kan lära sej att ha hemma..

Aja det får vi se då! Sen när babysen blir större så måste ju den få hemlagad mat också nångång.. Så kanske bäst att lära sej redan nu! :P

Idag far Johan till Kiruna och hämtar sin storebror från flygplatsen där.. Dom ska på begravning imorrn! Johans farmor gick ju bort här för nån vecka sen... Själv ska jag inte följa med! Känns fel på nåt sätt då jag inte kände henne när hon var frisk.. Jag har som bara sett den dementa och förvirrade delen av henne så.. Och då känns det inte riktigt rätt att gå och "sörja"..

Sen hinner han förhoppningsvis hem en sväng innan han börjar jobbet.. Vovvarna måste ju få gå ut.. Jag slutar ju först 18.15 så blir lite länge för dom annars! Aja, Han löser nog det där :) Han borde ju vara hemma igen vid 13 tiden och börjar jobbet först 14.30 så.. Blir nog bra :)

På fredag ska jag tillbaka en snabbis till min lägenhet.. Ninas man skulle hämta upp grejerna när han slutade jobbet! Åker nog med mamma (om hon jobbar) dit när jag slutar 16.00.. Han slutade 16.30 och skulle komma förbi då! Skööönt att det var så många som ville ha saker! Då slipper vi slänga och var ju ganska skönt att slippa bära ut alla möbler också :P Tror jag ska säga till Marlene att hon kan hämta sina stolar på fredag eller ev. på lördag förmiddag nångång.. Sen är det bara kvar att "flyttstäda".. Dom som köper lägenheten ska ju repa direkt dom flyttar in så vi måste ju inte vara överdrivet noga iaf.. Men vi ska nog iaf putsa fönster och sånt.. Eller rättare sagt, vi ska rensa bort alla döda flugor mellan fönsterrutorna! Låg ett gäng mellan rutorna så dom måste bort iaf känns det som...

Aja, ska kika vidare ett tag nu innan jag ska fara till jobbet! På återseende...

En ny/gammal bild på mina småttingar när dom solar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback