Hoff..

Jobbat 8-14.. sen for jag och Marlene på Ankis för att inhandla lite mat till mina småttingar där hemma! Maten var (som vanligt) slut så vi for istället på Lantmanna! Och där hade dom flera säckar :) Köpte en och for därefter hem till min lägenhet... När vi kom dit var Stina där ute och väntade på oss :) Kom in och insåg att vi måste skruva ihop mitt köksbord fär att få plats med det i Marlenes bil.. Vi är ju som antagligen inte värst smarta eftersom vi inte tänkt på att ta med oss nåt verktyg för att få isär bordet.. Gick och plingade på hos grannarna men ingen öppnade!! Kom in en kille med en sån sööööt liten Jack Russell valp och jag frågade han om han hade en skiftnyckel att låna oss, Och han hade en i byxfickan :P Vi gick in och började skruva i bordet men insåg sen att den var för klumpig.. Då sa han att han hade andra verktyg i bilen och att han skulle hämta! Han gick och kom strax därpå med en liten smidig sak och satte igång att skruva! Vadå hjälpsam granne :)

Sen for Marlene iväg och jag och Stina började rensa i mina skåp.. Vart myycket att slänga, Men sparade faktiskt en del saker! Mamma och mommo var också där och hjälpte till.. Eller rättare sagt, Mamma hjälpte till och mommo kikade bland det jag skulle slänga om hon ville ha nåt :P Hon fick med sej en hel stor påse med grejer när hon hade kikat klart! :) Aja skönt att det kommer till användning...

Skruvat ner alla gardinstänger och sånt också.. Och som jag har saknat mina vardagsrums gardiner!!! ska bli kul att få se dom uppe igen :) När vi började bli klar kom hon som ska köpa lägenheten för att se om hon vill behålla min säng jag har i förrådet.. och den ville hon ha.. Plus att hon ville ha databordet och tv-bänken jag tänkt köra på tippen.. sköööönt! Mindre för oss att behöva slänga iväg :P

Resten av kökssakerna ska jag sätta ner i en kartong så ska Ninas man komma och hämta det... Är inte jättemycket kvar efter mommo rensade men :P Är ju litegrann iaf! Känns skönt att slippa slänga saker det inte är några fel på!! Sälja is man ju inte för det är ju så jobbigt att sätta ut annons och folk som vill komma å kika osv.. Och tror inte jag hade fått speciellt mycket för det som vart kvar heller så... Micron ska jag också ge med åt Nina! Så det enda jag har kvar att ta därifrån innan vi kan "flyttstäda" är 2 kartonger med saker + en "bänk" med 3 lådor! sen är vi nog klara!! Då är det ju iofs förrådet kvar, Men det ska vi ta på lördag!... For till mamma och pappa och åt mjölkstuvade makaroner och köttbullar när vi var klara! *smask

Aja ska vara lite social med mina små nu!

Kommentarer
Postat av: Linda

Fuuusk med mjölkstuvade makaroner å korv!!!!!

2010-08-24 @ 21:45:45
URL: http://www.cookiedragon.net
Postat av: Lotta

Var sååå gott! :D

2010-08-24 @ 22:54:01
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback