...

Såja.. Kommit hem för ett tag sen! suttit i telefon sen jag kom innanför dörren känns det som! Pratade först me han som hyrt min lägenhet om när jag får tillbaka nycklarna!.. Hans pappa hade dom och han var bortrest och skulle komma hem till helgen trodde han... Har sagt till hon som ska köpa den att vi ska skriva kontrakt på lördag eftermiddag.. så hoppas jag hinner få nycklarna tills dess! Han som hyrt den ska ju betala hyran denna månaden också så hade vart skönt om jag hinner sälja den innan den 1:a så den nya ägaren kan fortsätta betala därefter! Aja håller tummarna...

Fick ett samtal från top idag att vi får flytta in tidigare!!! Dom som bor där nu ska flytta ut i början på månaden och då ska top besikta den och är det inget som måste fixas får vi flytta in!! Ska kolla me dom om vi ska betala nån hyra för att få den tidigare.. Isåfall tror jag att vi väntar till 1/10 som det är sagt eftersom vi vill veta först när det kan flytta in nån ny här.. Kan ju inte betala dubbla hyror 2 månader i rad precis!.. Då hade plånboken blivit rätt tunn :P

Aja vi får se hur vi gör! Men känns som att de som bor där nu betalar hyran för nästa månad.. Är ju som deras beslut att flytta tidigare.. Hoppas på det, Då kanske vi får bo de sista dagarna på månaden gratis medan vi flyttar och bökar :) *håller tummarna* Åhhh vad jag längtar tills vi får börja göra iordning! Och ska bli såå roligt med en ikeatripp sen när vi flyttat in!! :P Måste mäta och dona i garderoben.. Ska iaf ha med mina 2 "trådbackar" jag har nu i garderoben.. + att jag ska nog köpa 2 till att stapla på.. Dom rymmer ju såå mycket!! ska se hur mycket plats det blir över.. kanske finns nå smarta små¨hyllor att köpa på ikea att sätta upp om det blir plats över.. (?) Var mest plats att hänga i den stora garderoben och det känns inte alltför praktiskt! Visst att jag brukar ha mycket upphängt men.. Är som skönt med hyllor och lådor också!!

Ska köpa ett databord på ikea också som rymmer båda våra datorer.. Men vi kan inte riktigt komma överrens vart vi ska ha datorerna :P Jag sa att vi kan ha Johans data i ett hörn i garderoben och att vi kan köpa ett litet databord och ha min data i sovrummet.. Men han tycker vi ska ha båda datorerna i det andra sovrummet tills vidare eftersom babysen inte behöver ett eget rum än på ett tag... Aja, vi får se vad vi kommer fram till! En sak som är säker är iaf att jag vägrar ha dom i vardagsrummet!

Får vi inte tag på nån bra billig begagnad spjälsäng blir det nog att köpa det på Ikea också.. Aja, vi har bra med tid på oss att skriva en inköpslista sen innan vi far :P Längtar tills jag får pröva min nya symaskin också.. Har inte ens packat upp den då det känns onödigt att fålla gardinerna ifall dom blir för korta för nya lägenheten då :P

Aja ska ge vovvarna mat nu och sen gå ut me dom.. Sen ska jag hänga upp tvätten och efter det ska jag duscha! Tjing

Kommentarer
Postat av: Stina

Finns väl en "bygg" grejj på Ikeas hemsida så man kan välja till olika hyllor och grejjer så man ser hur det ser ut har jag för mig!

Förstår inte varför ni inte har datorerna i TVrummet? Är ju så stora vardagsrum där juh.. Linda har ju så, antar ni kommer ha liknande Tvrum och så är det ju fint.. Annars blir det ju en tom vägg =)

2010-08-25 @ 22:19:02
Postat av: johanna boklöv

jag tror ni blir tvungna att betala hyra om ni flyttar in tidigare, så var de för oss iaf, vi fick dubbla hyror.. o på ikea har dem billiga spjälsängar, den vi har heter sniglar o kosta bara 399:-.. o jag håller med, de är så enormt skönt å slippa ha datorn i vardagsrummet, mkt snyggare + att de inte samlas lika mkt damm :)

2010-08-25 @ 23:06:56
URL: http://kukensvrede.blogg.se/
Postat av: Lotta

Datorerna förstör ju som hela vardagsrummet om man har dom där känns det som.. alla sladdar som ligger överallt! Babysen behöver ju som ändå inget eget rum på ett tag :P



Men man kan ju inte behöva betala en hel hyra för att man flyttar in i slutet på månaden? Känns som att de som hyr lägenheten nu lär ju redan ha betalat för den månaden.. aja ska kolla upp det på top sen när dom hör av sej! :)

2010-08-26 @ 09:04:01
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback