Hallo...

Jahapps... så har en ny arbetsvecka börjat! Har vart ledig hela helgen.. och tror alla vet att då går tiden (för) fooort!! aja har en ganska skön vecka så ska inte klaga :) Jobbat 12-17 idag och ledig imorrn. .Sen jobbar jag onsdag till lördag.. men går nog ganska fort! :) ... Sitter nu här med en trött vovve i famnen... Så fort man sätter sej framför datan börjar han morra och vill upp å lägga sej i famnen :) Lite jobbigt men glad att han vill gosa nångång iaf ^^

Hade Bobby hemma idag.. Johan jobbar eftermiddag så han har farit hemifrån just före 2 & Jag kom hem just efter 6.. så han har vart ensam 4 timmar ungefär... Och inte en enda olycka!!! Blev lite imponerad.. Trodde han skulle ha kissat eller iaf rivit sönder nåt men... Han är så duktig min lilla guldklimp :) Såna här gången är det sååå surt att man aldrig har haft tid med det där jäkla körkortet! Känns som att man aldrig hinner köra eller plugga till den där jäkla teorin!! aja allt hade ju gått bra så.. men hade varit ganska skönt att få komma hem 17 när jag slutade istället för att behöva vänta på pappa! Eller om det hade gått en buss i normal tid nångång! Bussen hem gick 16.40 och efter den 17.35.. Helt sjukt! Nä, Man kanske borde ta tag ORDENTLIGT i det där körkortet... Inte bara köra lite här och där... Boka in alla körtider man har kvar och plugga som ett djur så man får det överstökat och kanske får kortet nångång :) Men man blir såååååå JÄVLA less på allt gnällande från alla runtikring om det där körkortet!! Eller gör inte mej nåt om nån säger nåt nångång.. Men som typ föräldrar kan ju vara ganska tjatiga som de flesta nog vet :P Tar jag körkort gör jag det för min egen skull och inte för att nån annan tjatar!!

Är såå glad att vi bestämde oss för att skaffa hund fast jag är "allergisk".. Har inte käns desto mer av han.. Har vart snuvig sen vi hämtade han men... Denna årstiden kan det ju lika gärna vara pollenallergin som sätter igång!... Så jag håller tummarna att det är så!!! Om det blir nån fler vovve nångång så vill jag nog ha en liten nakentik :) Men Johan tycker vi ska skaffa oss en dvärgpincher(!)... Nä, Tror mitt alternativ låter bättre ^^ Och det ska ju vara rättvist, Han fick ju faktiskt bestämma både ras och namn på Bobby :)

Hände en liten rolig grejj förra veckan.. Johans kompis Fredde var här ganska många dagar och hade med sin vovve Dizzy... Sen på lördag efter jag och Johan hade vart hos mina föräldrar och ätit så plockade vi upp han... Eftersom han bara skulle stanna en snabbis lämnade han hunden hemma på gården. Vi hade just kommit upp till Johan när Freddes telefon ringde... Det var hans pappa som frågade om han hade tagit hunden med sej.. Fredde svarade att han inte hade gjort det och förstod då att hunden hade rymt!! aja han började promenera hem i hopp om att hitta hunden på vägen! Efter typ 15 min hör jag ett ylande och krafsande utanför ytterdörren!.... Gick och kollade vad det som levde om och där står Dizzy :) Hon har "rymt" för att vara med husse ^^ Lite charmigt! Snopet att Fredde hade hunnit gå hem men, hon var då lika glad att se mej när jag kom och släppte in henne :) drack 2 skålar med vatten och gick sen direkt till osffan och la sej. Stackarn har säkert sprungit hela vägen ^^  Johan körde hem henne sen efter ett tag så hon fick vara med husse som hon antagligen saknade :)

Aja ska väl kanske göra nåt vettigt nu istället för att sitta här!!! Ha en bra måndag allihopa!!
*10000 PuZzar och kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar /Lotta*
  
Bobby och kompisen Dizzy :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback